Kjoledamen
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Kjøpsvilkår

 

GENERELT

Kjoledamen.no eies og drives av Sykkelpikene AS. Disse angitte vilkår regulerer kjøpers bruk av varer og tjenester levert av Sykkelpikene AS, heretter kalt selger. Disse vilkårene gjelder for alle salg så lenge ikke annet er skriftlig avtalt mellom partene. Alle kjøp er overordnet regulert av FORBRUKERKJØPSLOVEN og ANGRERETTLOVEN.

 

PRISER

Prisene er som standard oppgitt i NOK (norske kroner) inkludert moms. Selger reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil eller åpenbare tastefeil. For privatpersoner vises prisen som standard inkludert 25 % moms. For bedrifter vises prisen som standard uten moms. Kunden kan selv velge om priser skal vises med eller utem moms.

 

BETALING

Sykkelpikene tilbyr Klarna Checkout som eneste betalingsalternativ. Betaling er dermed veldig sikker. Personlig informasjon krypteres og deles kun med Klarna. Kjøper får også Klarna sin kjøpersikkerhet med på kjøpet.

Betaling er et forhold mellom kjøper og Klarna. Besøk klarna sin HJEMMESIDE for mer informasjon. Kjøper må være 15 år for å handle. Betales det med faktura eller delbetaling må kjøperen være fylt 18 år for å handle. Bedrifter, lag, foreninger eller offentlige kan få tilsendt vanlig faktura på PDF eller EHF (elektronisk faktura) - kontakt oss for informasjon.

 

GENERELL INFO OM KLARNA:

Med Klarna kan du alltid får varene hjem, før du betaler. Du kan velge å dele opp betalingen hvis du vil. I tillegg får du alltid Klarnas kjøpersikkerhet med på kjøpet. Du kan velge mellom 14 dager faktura, delbetaling, kort (visa/mastercard) over nettbank, eller Klarna konto. Med Klarna slipper du unødvendig registrering og passord. På nettsidene "Min Klarna" har du full oversikt over betalte og ubetalte fakturaer. Du kan rask og enkelt administrere fakturaer, utsette forfallssdato med 10 dager kostnadsfritt og legge inn kalendrpåminnelse. Alle spørsmål angående betaling rettes til Klarna kundeservice på telefon: 21018991 eller nett: WWW.KLARNA.NO

Sammen med klarna tilbyr vi betaling med:

  • FAKTURA: Klassikeren blant enkle og trygge betalinger. Når du handler på faktura med Klarna, får du alltid varene dine hjem før du betaler. Du betaler aldri for noe som er feil, eller som ikke dukker opp. Det er enkelt, risikofritt og praktisk. Dessuten betaler du hele beløpet med en gang, slik at det er ute av verden. Ønsker du å delbetale fakturaen din? Det er også enkelt. Det eneste du trenger å gjøre er å betale inn et mindre beløp enn summen på fakturaen, så flytter Klarna deg automatisk til fleksibel delbetaling.

  • DELBETALING: Med Klarna kan du delbetale mellom 3 og 24 måneder. Du kan også velge å betale i ditt eget tempo, og selv bestemme hvilket beløp du skal betale hver måned. Faste innbetalinger: På samme måte som du handler med Faktura, får du varene før du betaler. Du kan velge å dele opp betalingen over 3, 6, 12 eller 24 måneder. Du vet alltid hva månedskostnadene blir, og du vet når du har betalt alt. For deg som velger å dele opp betalingen, vil du også få alle dine kjøp samlet på en faktura en gang i måneden. Dette gir deg en god oversikt, og du betaler kun en administrativ avgift hver måned på kr 45. Veldig fleksibelt, ikke sant? Du kan også når som helst velge å bytte til konto ved å enkelt betale inn et lavere beløp på fakturaen. Fleksible innbetalinger: Det er ikke mange som har samme utgifter hver måned, og det kan derfor være fint å selv bestemme hvor mye du vil betale. Noen ganger så lite som mulig, og noen ganger et høyere beløp, eller kanskje alt på en gang.

  • KORT / NETTBANK: Betal der og da, med ditt kort over nettbank.

  • KLARNA KONTO: Samle dine kjøp på Klarnas månedsfaktura. Når du delbetaler eller velger å betale i ditt eget tempo, samles dine kjøp med Klarna på én faktura. Denne betaler du i slutten av måneden etter. En samlet månedsfaktura betyr én betaling og kun et KID-nummer. Det er fleksibelt. Du betaler også bare én fakturavgift på kr 45. Du kan betale hele beløpet når du vil, eller dele opp beløpet og betale i ditt eget tempo.

 

LEVERING

Alle pakker sendes med Postnord. Det er kjøpers ansvar å sørge for at adressen som oppgis ved bestillingen er korrekt. Det er dit pakken sendes. Det er også mulig å hente selv på vårt lager - dette er kostnadsfritt. Vi bruker i hovedsak tre ulike transportmetoder. Valgene kommer frem i kassen. Velg det som passer best for deg. Ulike valg vises etter hva som er tilgjengelig for ditt kjøp.

  • MyPack Collect: leveres på nærmerste utleveringssted. Også kalt "post i butikk". utleveringssteder er matbutikker og andre butikker over hele landet. Du mottar sporingslink og varsling når pakken kan hentes.

  • MyPack Home Small: leveres i din postkasse. For å bruke dette alternativet må volum og vekt på din ordre passe i en vanlig postkasse. Dersom valget ikke vises i kassen er det automatisk beregnet til å ikke passe. Velg i så fall Mypackk Collect. Du mottar sporingslink og varsling når pakken er levert. For å bruke denne transportmetoden må du akseptere at det innebærer risiko for at pakken kan bli stjelt fra din postkasse. Denne risikoen har vi ikke mulighet til å påvirke/redusere.

  • Hente selv: vi pakker ordren og legger den frem på lageret. Du kan hente alle virkedager mellom 08:00 - 16:00.

Leveringstid er normalt 1-4 virkedager, avhengig av postnummer og beliggenhet. Steder langt fra by eller postnumre over 7500 har ofte nærmere 5-6 dager leveringstid. Byer og tettsteder nær byer har ofte leveringstider mot 2-3 dager. Du får beskjed når ordren er sendt og når den har ankommet. Pakken kan spores på Postnord sine HJEMMESIDER. Dersom du ikke mottar pakken innen 10 dager, bør pakken meldes savnet. Enten til oss eller direkte til Postnord på telefon 09300.

 

TRANSPORTSKADE

Dersom varen blir skadet under transport skal dette snarest mulig (helst samme dag) meldes til selger. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått. Send gjerne bilder. Ser du at emballasjen er skadet på leveringstidspunktet, så skal du også melde dette direkte til den som leverer ut pakken og be om at skaden registreres i systemt.

 

UAVHENTEDE PAKKER

For uavhentede pakker som automatisk returneres blir kunde trekt for fraktkostand og servicegebyr. Returfrakt beregnes ut fra vekt og volum pr ordre. Servicegebyr koster 150 kr. For å unngår automatisk retur er det viktig å hente pakken innen fristen (ofte fra 14 dager fra pakken ankom destinasjon). Dersom du var for sent ute med å hente pakken og fremdeles ønsker den, så kontakter du kundeservice på epost: post@kjoledamen.no Vi sender deretter på nytt.

 

KUNDENS PLIKTER

Kjøper må være 15 år for å kjøpe i nettbutikken og 18 år for å kjøpe med faktura eller delbetaling i nettbutikken. Den som er registrert som kunde hos selger, er ansvarlig for betaling av de ytelser selger eller selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra selgers side.

 

REKLAMASJON

Før feil meldes til selger, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik selger har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til selger slik at selger kan iverksette tiltak. Selger anbefaler å melde tilbake så fort som mulig, da selger kun dekker for  feil eller mangler fra det tidspunktet feilen eller mangelen ble oppdaget, eller burde vært oppdaget. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom det ikke gis melding til selger innen rimelig tid etter at feilen eller mangelen ble oppdaget, eller burde vært oppdaget. Definisjon av "innen rimelig tid" vil alltid være gjenstand for vurdering i hvert enkelt tilfelle. Selger mener at i de fleste tilfeller bør det være mulig for kjøper å melde tilbake til selger om en feil eller mangel innen 60 dager. Det kan gjøres via telefon eller epost. Selger anbefaler epost. Selger har rett til å forsøke å rette feilen to ganger før kjøper krever kjøpet hevet.

Selger skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en feil eller mangel iverksette tiltak. Selger dekker ikke kostnader hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre ut over det som måtte være avtalt med selger på forhånd. En slik avtale må alltid være skriftlig avtalt mellom selger og kjøper.

 

ANGRERETT

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp og gjelder i 14 dager fra kjøper, eller kjøpers representant mottok varen. Varen må returneres senest 14 dager etter at kjøper har bestemt seg for å angre. Returkostnadene bæres av kjøper (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Fullstendig informasjon om angrerett på Lovdata sine HJEMMESIDER. Dersom pakken forblir uavhentet og deretter automatisk returnert til selger tilkommer det servicegebyr på 150 kr + kostnader for returfrakt for kundens kostnad. Retur på grunn av "uavhentet" har ikke samme rettigheter som angrerett.

For å få tilbakebetalt hele varens verdi ved angrerett må varen fremstå som ny. Det vil si at varen bør returneres i original emballasje med alt som fulgte med og helt uten lukt eller merker. Original emballasje må ikke skrives på eller brukes til å feste porto/fraktlapper. Dersom noe mangler, eller verdien på andre måter er redusert i form av merker, lukt eller mangler betraktes varen som brukt. Retur av brukt vare, eller vare med mangler kvalifiserer ikke automatisk til full tilbakebetaling. Ved returbehandling vurderer vi verditapet og tilbakebetaler redusert beløp. Selger informerer om reduksjonen med epost til kunde. Kunden kan klage til kundeservice på telefon eller epost.

Det er kundens ansvar å sørge for at betaling skjer innenfor tidsfrister. Det kan ellers påløpe purregebyr dersom betaling uteblir for betalingsmetoder med tidsfrister. Det gjelder for eksempel betalingsmetoder som faktura og delbetaling. Purregebyr slettes/tilbakebetales ikke ved returbehandling. Selger anbefaler å betale selv om varen planlegges å returneres - da unngås risiko for purregebyr.

Kunden velger selv metode for retur, og bærer selv risiko for varen helt til den er levert selger.

Alle returer behandles i rekkefølge. Det kan ta mellom 1-3 uker før returbehandlingen er ferdig. Normalt behandles alle returer samme uke. I travle perioder kan det ta opp mot 3 uker. Når en vare krediterer betales beløpet tilbake til samme konto som betalte. Dersom ordren ikke er betalt, så slettes betalingen. Tilbakebetaling/sletting utføres av Klarna. Returbehandlingen utføres av selger.

Beløp som kvalifiserer til full kreditering er vare(r) som er levert av selger og kan returneres av kjøper. For eksempel en ubrukt vare uten lukt eller merker og med samme innhold som ble levert av selger. Beløp som kvalifiserer til delvis kreditering er varer som er delvis brukt eller delvis levert tilbake. For eksempel en vare som mangler en uvesentlig del av innholdet som ble levert av selger. En tjeneste som er levert og brukt kan ikke returneres. En tjeneste som er levert, men ikke brukt betrakes som levert dagen etter leveranse. Det er 14 dager angrerett etter leveranse. En tjenste er en ikke-fysisk gjenstand/vare. Selger anser blant annet frakt som en brukt tjeneste. Dersom det er uenighet om tjenesten kan det reklameres.

 

BRUK AV GJENSTANDEN

Selger er kun ansvarlig for tap for varens verdi, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34. Eksempel på forhold utenfor selges kontroll kan være, men ikke begrenset til:

  • mangel på normalt vask/vedlikehold.

  • mangel på opphør ved bruk av gjenstanden dersom den har vært utsatt for skade.

 

ENDRING I VILKÅRENE

Selger forbeholder seg retten til å endre nåværende vilkår, herunder, men ikke begrenset til som følge av endringer i lovgivningen.

 

FORCE MAJEUR

Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Sykkelpikene.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

 

TAUSHETSPLIKT

Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående. Betaling og personlig informasjon utveksles kun mellom deg, Klarna og eventuelt banken. Vi har ikke tilgang til det eller mulighet til å spre videre til utenforstående.

 

RISIKO FOR VAREN

Kunden overtar risiko for varen når den er utlevert til kunden, eller kundens representant i henhold til avtale. Selger har ansvaret for varen helt frem til den er levert. Ved retur for bytte eller angrerett har kunden selv ansvaret for risiko helt til varen er levert tilbake til selger. Kunden velger selv metode for retur. Selger anbefaler å pakke og merke på samme måte eller bedre som da selger leverte pakken. Skal pakken sendes anbefaler selger å sende med sporing.

 

Trykk Enter for å søke eller Esc for å lukke