Frakt og retur
FRAKT
Vi bruker Post i butikk og har fast fraktkostnad på kr 49,-
- Post i butikk: pakken leveres til nærmeste "post i butikk" utleveringssted. Det kan være matbutikker og andre butikker over hele landet. Du mottar sporingslink og varsling når pakken kan hentes.
Leveringstid er normalt 1-3 virkedager, avhengig av postnummer og beliggenhet. Steder langt fra by eller postnumre over 7500 har ofte nærmere 4-6 dager leveringstid. Byer og tettsteder nær byer har ofte leveringstider mot 2-3 dager. Du får beskjed når ordren er sendt og når den har ankommet. Pakken kan
BYTTE
Det er to måter å bytte varen på.
Den hurtigste måten å bytte på, er å kjøpe ny vare på vanlig måte. Deretter returnere den gamle på angrerett. På denne måten sender vi ny vare med en gang og tilbakebetaler din gamle ordre ved returbehandling. Metoden er helt klart raskest og smidigst for alle. Du mottar ny vare innen få dager.
Returner og be oss sende ny. Saksgangen tar lengre tid da det innebærer postgang to veier og returbehandling (returbehandling kan ta ca 1 uke, avhengig av hvilken dag returen ankommer vårt lager). I tillegg kan det hende vi selger oss tom for din størrelse i mellomtiden.
Du kan bytte til samme vare i en annen størrelse eller farge. Du kan også bytte til en annen vare til samme pris. Norsk lov forhindrer oss i å øke opprinnelig avtalt pris. Dersom du ønsker å bytte til en dyrere eller rimeligere vare, så anbefaler vi å gjøre slik som beskrevet i første punkt. Altså, kjøpe ny vare og returnere den gamle på angrerett. NB :Returfrakt betales av kunde!
Vi gjør oppmerksom på flg: du blir kun kreditert for varen du har sendt i retur, ikke frakten ved å sende varen til deg. Du må selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer kjøpet,jr. angrerettloven §25
Følg trinnet nedenfor hvis du ønsker å returnere din(e) vare(r):
Trinn 1: Pakk produktene tilbake i tilhørende originalemballasjen, og fyll ut angreskjemaet, eller legg ved et skriv som henviser til ordrenr og årsak til retur.
Trinn 2: Pakk varen(e) forsvarlig inn. Dekk til eller fjern den opprinnelige forsendingsetiketten samt gamle strekkoder fra pakken, dersom du bruker samme forsendingsemballasjen fra da du mottok varen(e).
MERK: Ved returnering av sko, kan ikke skoesken alene brukes som forsendingseske.
Trinn 3: Merk pakken med riktig returadresse
Trinn 4: Send din pakke fra din foretrukne transportør. Når du returnerer varer er det viktig at du sparer på kvittering med sporingsnummeret på pakken, da dette dokumenterer viser at du har sendt varer i retur til oss. Dette i tilfelle pakken skulle forsvinne underveis.
ANGRERETT
Du har alltid 14 dagers full angrerett ved kjøp på nett - det gjelder også tilbudsvarer. Du står fritt til å velge om du vil ha pengene tilbake eller bytte til ny størrelse/farge. Vi refunderer dessverre ikke beløp etter angrefristens utløp. Så husk å sende varen tilbake innen 14 dager hvis du ønsker pengene tilbake. Angrerettskjema blir sendt elektronisk til din registrerte epostadresse. Det er ikke et krav om å returnere med utfyldt angrerettskjema. For oss er det helt i orden, men for raskt returbehandling er det veldig fint med en lapp som beskriver ordrenummer, årsak til retur og hva du ønsker (eksempel: Ordrenummer 1010, årsak angrerett, ønsker pengene tilbake). Kunden betaler for retur og bærer risiko for varen helt til den har ankommet vårt lager, jf. angrerettloven §25
Tips og råd om angrerett: Dersom du er i tvil om du ønsker å beholde varen er det lurt å ta godt vare på alt som følger i pakken. Ta vare på emballasje , lapper og varene ... da reduseres ikke muligheten for retur. Du kan prøve varene forsiktig for å fastlå passform og egenskaper, men vær spesielt oppmerksom på at klær som returneres på angrerett må være fri for lukt og merker, samt ha alle lapper hengende fast. Hvis du bestemmer deg for å returnere kan du bruke samme emballasje som vi brukte. Pakk pent og returner til vår adresse: Kjoledamen.no, Buråsen 17, 4636 Kristiansand.